Πέμπτη, 28 Απριλίου 2011

Wikileaks: Οι ΗΠΑ υποστηρίζουν κρυφά την συριακή αντιπολίτευση


Σύμφωνα με τις διαβαθμισμένες πηγές, που αποκαλύφτηκαν από το Wikileaks, το υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ χρηματοδοτεί κρυφά τις ομάδες της αντιπολίτευσης της Συρίας, που συμπεριλαμβάνει έναν σταθμό δορυφορικής τηλεόρασης που εκπέμπει αντικυβερνητικό πρόγραμμα σε όλη τη χώρα.
Το δορυφορικό κανάλι, Barada TV, έχει έδρα το Λονδίνο, αλλά χρηματοδοτείται από την Ουάσιγκτον. Ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2009, σαν οργάνωση ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Είπαν ότι είχαν πλούσια χρηματοδότηση και κάλυψη. Έχει βγει στο φως ενώ ήταν σε εξέλιξη αντικυβερνητικές διαδηλώσεις, με στόχο την ανατροπή του ηγέτη της Συρίας Μπασάρ αλ Ασαντ.

Ο Χακτιβισμός ήρθε για να μείνει.
Το Barada TV είναι στενά συνδεδεμένο με το Λονδίνο. Η λειτουργία του είναι γνωστή σαν το Κίνημα για τη Δικαιοσύνη και την Ανάπτυξη - μια ομάδα σύριων εξόριστων στο Ηνωμένο Βασίλειο. Σύμφωνα με όσα διέρρευσαν, ο όμιλος έχει πάρει τουλάχιστον 6 εκατομμύρια δολάρια από το State Department.
Οικονομική ενίσχυση για τις ομάδες της αντιπολίτευσης της Συρίας. Άρχισε στο πλαίσιο του πρώην Προέδρου των ΗΠΑ George W. Bush, αλλά συνεχίστηκε και υπό τον Ομπάμα. Ο Μπους συγκρούστηκε πολλές φορές με τη Συρία κατά τη διάρκεια της προεδρίας του, ενώ ο Ομπάμα διόρισε νέο πρεσβευτή για πρώτη φορά σε έξι χρόνια, αλλά συνέχισε να υποστηρίζει όμως τις ομάδες της αντιπολίτευσης.

Οι ανακοινώσεις αναφέρουν ότι διπλωματικά επιτελικά στελέχη έμαθαν το 2009 ότι η συριακή Intelligence είχε αρχίσει τη διερεύνηση της ανάμιξης των ΗΠΑ στις ομάδες της αντιπολίτευσης. Ορισμένοι εξέφρασαν την ανησυχία, υποστηρίζοντας ότι οι ΗΠΑ θα πρέπει να επανεξετάσουν την οικονομική στήριξη, προκειμένου να μην εμποδίζουν τους διπλωματικούς  στόχους του Ομπάμα στην περιοχή.
"Συριακές αρχές: Δείτε τα κονδύλια των ΗΠΑ, πρόκειται για παράνομες πολιτικές ομάδες,  το εγχείρημα ισοδυναμεί με την υποστήριξη για την αλλαγή του καθεστώτος", αναφέρεται σε μια διαρροή. «Η επαναξιολόγηση των γεγονότων υπό την αιγίδα του προγραμματισμού των ΗΠΑ  που υποστηρίζει αντικυβερνητικές παρατάξεις, τόσο εντός όσο και εκτός της Συρίας, μπορεί να αποδειχθεί επικίνδυνη".
Σύμφωνα με τις αποκαλύψεις, τα κεφάλαια διατέθηκαν για τα προγράμματα μέσα στο Σεπτέμβριο του 2010. Είναι σαφές από τη διαρροή ότι η διοίκηση Ομπάμα συνεχίζει να χρηματοδοτεί ομάδες της αντιπολίτευσης.
Το Στέιτ Ντιπάρτμεντ δεν έχει σχολιάσει σχετικά με τη γνησιότητα των αποκαλύψεων ή οποιαδήποτε σχετικά θέματα και δεν έκανε δηλώσεις σχετικά με την υποστήριξη των ομάδων της αντιπολίτευσης και της χρηματοδότησης της Barada TV.
«Υποστηρίζουμε μια σειρά αρχών», λέει η Ταμάρα Wittes, αναπληρωτής βοηθός γραμματέας στο Προεδρείο των υποθέσεων της Εγγύς Ανατολής για τη δημοκρατία και τα ανθρώπινα δικαιώματα. "Υπάρχουν πολλές οργανώσεις στη Συρία και σε άλλες χώρες που αναζητούν αλλαγές από τις κυβερνήσεις τους. Αυτή είναι μια ατζέντα που πιστεύουμε και την υποστηρίζουμε."
Σημείωσε, ωστόσο, ότι η κυβέρνηση των ΗΠΑ δεν ενισχύει επισήμως ξένα πολιτικά κόμματα.
Η TV Barada στο Λονδίνο δεν αναγνώρισε ότι παίρνει κεφάλαια από την αμερικανική κυβέρνηση, υποστηρίζοντας ότι τα κεφάλαιά της προέρχονται από ανεξάρτητες πηγές.

Δεν υπάρχουν σχόλια: